A HÉT TANÁRA
Interjú Bombay Attilával
Attila bácsi az iskola vizuális arculatának felelőse régóta: rendezvényeink dekorációját tervezi, rajz- és médiaszakkört vezet, a folyosói kiállítások anyagát rendezi. Tehetséges diákjaival sikerrel vesz részt művészeti pályázatokon. Tanítványai egyéni humoráért is igen kedvelik…
Miért választotta a tanári pályát? Mi motiválta döntésében?
Mert nagyon kedvelem a gyerekeket, és szeretem őket tanítani.
Mik a pálya nehézségei és örömei?
A tanítás fiatalít, sőt sokkal inkább fiatalon tart. Nehézségei nincsenek, talán néha a fegyelmezés.
Miért ezt a tárgyat választotta? Mit tanítana még szívesen tantárgyán kívül, és miért?
Azért választottam a rajzot, mert úgy vélem ehhez van tehetségem, rajzolni jól tudok. Ha taníthatnék még valamit, akkor a történelmet választanám, mert az kapcsolódik valamilyen szinten a rajzhoz is, a művészettörténet miatt.
Mióta tanít, és milyen visszajelzéseket kap?
1986-ban kezdtem a tanítást, onnantól egészen 97′-ig tanítottam, majd 2004-ben tértem vissza a pályára. Úgy gondolom, eredményes a munkám, hiszen minden évben legalább két-három tanítványomat felvesznek a kisképzőbe, valamint a versenyeken diákjaim általában kifejezetten jó eredményeket érnek el.
Melyek a pedagógusi alapelvei, bevált módszerei a tanításban? Milyen eszközökkel dolgozna még szívesen?
Bevált módszereim közé tartozik a történetek mesélése, melyekkel le lehet kötni diákjaimat, így nem is igazán jut eszükbe a rossz viselkedés kezdeményezése. Rajztanárként és művészettörténészként fontos alapelvem a test és lélek összehangolása. Ha lenne rá lehetőségem fejlettebb eszközökkel dolgoznék az óráimon.
Milyen további terveket dédelget a pedagógusi pályán?
Péntekenként továbbképzésre járok a rajz és hozzá kapcsolódó tárgyak tanulásával kapcsolatban.
A jó gyerekekkel foglalkozik szívesebben, vagy kedveli a kihívásokat? Hogyan a kezeli a konfliktusokat?
Jobban kedvelem a kihívásokat. A konfliktusok kezelésre nincs teljesen bevált módszerem; egy biztos azonban: ordibálni nem szeretek, de vélem, hogy jól kezelem őket.
Mit kell tudni a médiaszakkörről?
Most kísérleti filmeket készítenek a gyerekek. Ezek rövid egy-két perces kisfilmek különféle témákban; jelenleg az iskolai házirendhez csináltak „propaganda-filmeket”: egyet a mobilozásról, egyet pedig az iskolai rongálásról.
Úgy tudjuk, iskolai feladatain túl is szívesen alkot, különösen grafikákat készít…
Igen, bár 1998 óta nem állítottam ki sehol, talán nemsokára – ez is a terveim között szerepel.
Végezetül kérhetnénk valami mottót útmutatóul? Hogyan köszönne el az interjú olvasóitól?
Egyet mondhatok: „Omnia vincit amor – A szerelem mindent legyőz”.
Az interjút készítette: Neubauer Noémi és Bayer Tamara (8. a)
Kommentek