Georgina Suli Blogja

A hét tanára – Szászné Gödör Katalin

Interjú Kata nénivel

szászné gödör kata1

Szászné Gödör Katalin német nyelvet tanít iskolánkban, az idegen nyelvi munkaközösség vezetője. Családjának minden tagjával találkozhatunk a suliban, mindnyájan elkötelezett batthyánysok. Sőt kutyusuk is betéved olykor az iskolaudvarra, a gyerekek nem kis örömére…

Miért éppen a tanári pályát választotta? Mi motiválta a döntésben?
Az, hogy tanár lettem sorozatos véletlenek műve – márpedig véletlenek nincsenek. Gyerekként is tanárosat játszottam: volt naplóm, dolgozatokat javítottam, feleltettem, mígnem az osztály-főnököm javasolta, hogy menjek tanár szakra.

Melyek a pálya örömei, nehézségei?
Sok benne az örömöm, minden nehézsége ellenére vagy talán pont azért. Örülök, amikor jó hangulatú egy óra, amikor jól sikerülnek a felvételik, amikor fellépünk valamilyen programon, vagy amikor a tanítványaim a némettel kapcsolatos sikerről számolnak be. De nagyon bosszús vagyok, ha hiányzik a házi feladat vagy alapvető emberi-társadalmi normákat szegnek meg a diákok (szemetelnek, rongálnak, másoknak testi-lelki kárt okoznak).

Miért pont a német tantárgyat választotta? A szakján kívül melyik tárgyat tanítaná szívesen és miért?
Mivel a német ment a legjobban azt választottam. Az egyetemen a másik szakom szociológia volt, sajnálom, hogy azt nem taníthatom. Közel áll hozzám az irodalom és szeretem a nyelvtan logikáját, ezért ha nem németet, saját anyanyelvemet tanítanám szívesen.

Mióta tanít iskolánkban, melyek voltak az eddigi munkahelyei?
Amikor megkaptam a diplomámat biztos voltam benne, hogy nem leszek tanár, inkább anyuka lettem, otthon voltam a gyermekeimmel.  A barátnőm azzal a kéréssel keresett meg, hogy az egyik németes kolléganőjét helyettesítsem egy fél évre, mert eltörte a lábát. Ennek épphogy vége lett, mikor Máté bácsi és Júlia néni kért arra, hogy legyek itt a suliban némettanár, ameddig Júlia néni otthon van a gyermekeikkel. Így aztán a „nem leszek tanár” elhatározást az élet keresztülhúzta, de nem bántam meg, szeretem a hivatásomat.

Melyek a kedvenc tanítási módszerei, pedagógusi alapelvei, és milyen eszközökkel dolgozna még szívesen?
Nagyon szeretek játszani és játékokkal játékosan tanítani. Továbbá remek lehetőségeket látok az interaktív táblában, melyet még csak néha szoktam használni.

Milyen további terveket dédelget, milyen lehetőségekkel szeretne élni az életpálya-modellben?
Az életpályamodell következő állomása még messze áll tőlem (másfél év), aztán majd meglátom hogyan, merre tovább. Sok minden érdekel – drámapedagógia, kooperatív tanulás, tehetségfejlesztés –, de egyelőre ezekre nem futja az időmből.

A jó gyerekekkel foglalkozik szívesebben, vagy szereti a kihívásokat is? Hogyan kezeli a konfliktusokat?

Szeretem a kihívásokat, de a jó gyerekeket még jobban. Igyekszem hamar megoldani a konfliktusokat.

Hogyan viszonyul ahhoz, hogy ugyanabban z iskolában dolgozik, ahová gyermekei is járnak? Tanítja őket? Szigorúbban, vagy engedékenyebben viselkedik velük emiatt?
Nem tanítom a gyerekeimet, nem tartanám szerencsésnek. Így is adódnak olyan helyzetek, amelyeket nekik is és nekem is meg kell tanulnunk kezelni. 

Mit tart fontosnak magáról még elmondani?
A családi életem nyitott könyv a tanítványaim előtt: mindannyian ismeritek két életrevaló, szép gyermekemet, sokan még a kutyám nevét is tudják. Aki nem, annak elárulom: Gerzsonnak hívják. Szabadidőmben nagyon szeretek a családommal és a barátaimmal lenni, közösen kirándulni, étterembe és szórakozni járni. Legszebb élményeim közé tartoznak a közös családi nyaralások és szilveszterek. Szeretek utazni itthon és külföldön, és nem telik el egyetlen napom sem könyvolvasás nélkül.

Köszönjük!

Az interjút készítette: Oláh Kinga és Dürr Dorottya (8. a)

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!